Když chce někdo obchodovat s nějakou firmou, musí ji samozřejmě nejdřív najít. A kdyby taková firma neměla adresu ani jiný kontakt, nebyla by nikdy objevena a její existence by postrádala jakýkoliv smysl. A tak si podnikatelé hned na začátku shánějí firemní sídla, která vystaví všem potenciálním zájemcům na odiv. Ale je tu jeden docela zásadní problém. Když chce firma slavit úspěchy, musí samozřejmě vzbudit u svých potenciálních klientů důvěru. A ta se nevzbudí, pokud firmu reprezentuje nějaká zřícenina nebo místo, které není na mapě pomalu k nalezení. A to znamená, že mají majitelé firem zájem hlavně o dobře vypadající objekty na známých a dobrou pověstí slynoucích adresách.
Jenže mohou podnikatelé pro své firmy koupit právě taková dokonalá sídla? Často logicky nikoliv. Když už je dokonalý objekt k sehnání, což není žádná samozřejmost, stojí velké peníze. A tolik jen tak někdo z podnikatelů nezaplatí. To je nezvládnutelné. Takže někteří majitelé firem slevují na svých nárocích, co se firemních sídel týká. Ale i pak je to obvykle drahá záležitost. A navíc méně dobře vypadající sídla nejsou tím, co by přesvědčilo o kvalitách firem. A tak by to chtělo nějaký kompromis. Chtělo by to najít luxusní budovu, která by byla k dispozici za málo peněz. A že to nepřipadá v úvahu? Jistě, zdánlivě se něco takového sotva sežene. Ale přesto to není nic nemožného.
Kdo chce mít luxusní sídlo pro svou firmu a zároveň se tím nechce zruinovat, může jednoduše využít šanci a pořídit si jenom virtuální firemní sídlo. To je totiž dokonalé i levné zároveň. Protože si ho podnikatel nekupuje, ale jen využívá služby nabízené v cizím objektu.
Takové firemní sídlo tedy vyjde levně, a přitom dokonale poslouží svému účelu. A tím je pro mnohé podnikatele virtuální sídlo Praha prostě nenahraditelné. Bez něj by možná vůbec nikdy nepodnikali.